Gezond ontbijt

Gezond ontbijt
Gezond ontbijt

Een goed begin is het halve werk geldt ook voor het ontbijt. Wanneer je met een gezond ontbijt al een groot deel van je aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitaminen naar binnen krijgt, hoef je daar de rest van de dag niet meer bij na te denken. Dan heb je de hele dag de ruimte om in gedachte alle maaltijden en snacks van de rest van de dag uit te stippelen, zonder in bepaalde kaders te hoeven denken.


Gezond ontbijt

Volgens het voedingscentrum bevat een gezond ontbijt zo tussen de 300 en 400 kilocalorieën. Zij suggereren gezonde ontbijtjes met volkorenbrood, magere yoghurt, zuivel met ontbijtgranen of fruit. Maar je kunt er veel meer uithalen dan dat. Maak van het begin van je dag een feestje met met de juiste gezonde ontbijt-recepten.

Gezonde ontbijt-recepten

Hollandser dan ontbijten met een boterham met pindakaas krijg je ‘m haast niet. Wanneer die boterham volkoren bevat en de pindakaas niet al te veel suiker en palmolie, is dit een prima basis voor een gezond ontbijt. Maar als die boterham met pindakaas als ontbijt je dagelijkse maatstaf is, kun je wellicht wat extra inspiratie gebruiken voor gezonde ontbijt-recepten waar meer vreugde te halen valt. ‘Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach’, komt helemaal goed wanneer je met het ontbijt al een feestje bouwt.

Het scala aan ontbijt-recepten op 24Kitchen reikt veel verder dan een gebakken eitje of boterham met pindakaas. Neem liever een gezond ontbijt in de vorm van een Miljuschka’s ontbijttaart om je dag echt feestelijk van start te laten gaan. Zoals eerder gezegd: dat een goed begin het halve werk is geldt ook voor het ontbijt. Dan kun je die maar beter goed beginnen, dan pluk je daar de rest van de dag de vruchten nog van.

Bekijk hieronder alle gezonde ontbijt-recepten!