In Groot-Brittannië wordt de Bounty tijdelijk uit de Celebrations-dozen gehaald. Waarom? Omdat er te veel kokoshaters zijn. Ook in Nederland is het snoepje niet populair. Maar waarom?

Haat-liefdeverhouding

Bij sommige producten is het vaak alles of niets, je houdt ervan of je haat het. Kokos is daar een goed voorbeeld van. Veel mensen vinden de structuur van de witte vrucht niet prettig. Daarnaast smaakt kokos een beetje weeïg, en die smaak associeert je brein met bedorven voedsel. Naast kokos zorgt ook gember, kaneel en koriander voor een tweestrijd tussen de liefhebbers en de haters. Hier kan je vaak niet zoveel aan doen. De kans is groot dat je liefde of haat voor deze producten te verklaren is door je DNA

Einde van een tijdperk?

Kokosliefhebbers in Nederland hebben geluk, want hier wordt de Bounty (nog) niet uit de doos Celebrations gehaald. Woordvoerder van moederbedrijf Mars laat aan RTL Nieuws weten de haat van Bounty in Nederland niet te herkennen. "We hebben niet het beeld dat er in Nederland fanatieke Bounty-haters en -liefhebbers zijn. In Engeland zijn ze wat dat betreft wat fanatieker." Wel geeft hij toe dat dit chocolaatje niet het populairste snoepje is uit de bekende rode doos.