Met 100.000 bitterballen hebben ze normaal gesproken een ruime voorraad voor 4 weken. Doordat de horeca al enige tijd dicht is wisten Merijn en Daan niet waar ze hun voorraad risotto-bitterballen, Risottini's genaamd, kwijt konden. Deze lagen inmiddels al sinds de tweede lockdown in de vriezer.

LinkedIn en Facebook

Dat komt de smaak niet ten goede, vertellen ze aan het AD: ,,De snacks zijn 12 maanden houdbaar, maar we willen voorkomen dat de Risottini’s aan smaakverlies gaan lijden.” Om verspilling tegen te gaan, startten de ondernemers een kleine campagne. Ze plaatsten binnen hun netwerk een oproep op LinkedIn en Facebook. Dit bleek een hit. Binnen 72 uur waren alle 100.000 Risottini's verkocht.

De risotto bitterbal

Nederlands van buiten, Italiaans van binnen. Een gouden combinatie, zo blijkt. De Risottini is tot stand gekomen toen de twee vrienden nog samen studeerden aan de Hoge Hotelschool.

Tijdens een diner voor oud-studenten besloot Daan risotto-bitterballen te maken zoals hij ooit van een Italiaanse chef geleerd had. Hij gaf er, letterlijk, zijn eigen draai aan. Men reageerde razend enthousiast, waarna ze besloten het idee door te zetten.