De 100% plantaardige burger inclusief vegan mayonaise ging gekscherend 'The Imposter' (de bedrieger) heten. De kipburger wordt gemaakt in samenwerking met Quorn. Dit is een Engelse voedingsmiddelenfabrikant die vleesvervangende producten maakt. Of hij hetzelfde smaakt? Ja, zeggen ingewijden. De burger wordt door het originele KFC beslag gehaald met geheime kruiden.

De burger werd 17 juni geïntroduceerd in twintig Engelse filialen en was 4 dagen later uitverkocht. Dit terwijl hij 4 weken lang verkrijgbaar zou zijn. Onverwacht succes? Hierop zei Victoria Robertson, Innovatie-chef bij Kentucky Fried Chicken "We wisten dat er veel mensen waren die The Imposter wilden proberen. We waren alleen niet voorbereid op deze fenomenale reactie." De burger deed het 500% beter dan andere burgers. 

Kritiek

Niet iedereen was even enthousiast over de burger. Vele veganisten lieten via social media weten de fastfoodgigant te boycotten - ondanks de veganistische menuoptie. "Je stopt nog steeds geld in een bedrijf wiens primaire inkomstenbron bestaat uit het slachten van een specifiek dier. Dit is een ordinaire marketingstunt."

Marketingstunt of niet, wij hopen toch stiekem dat KFC deze burger ook in Nederland gaat introduceren.