Nieuws

Trek maar tijd tekort op het station? Vanaf nu niet meer

Snel een koffie of broodje halen op het station zit er vaak niet in. Je moet eerst in de rij staan en vervolgens nog haasten om je trein te halen. De nieuwe app Foodsy brengt daar verandering in.

Dit artikel is eerder verschenen op AD Koken & Eten. Meer culinair nieuws? Kijk dan hier.

Het principe van de Foodsy-app is simpel: je plaatst van tevoren je bestelling en de winkel zal je bestelling op de door jou gewenste tijd klaar zetten. Je betaalt vooraf via iDeal, PayPal, creditcard of het eigen Foodsy Easypay. Je hoeft dus alleen maar binnen te lopen, je koffie of broodje op te halen en je kunt door naar de trein. 

Stations 

De app was sinds november al te gebruiken op stations Amsterdam Bijlmer-Arena en Amsterdam-Zuid, maar daar zijn nu ook de stations Amsterdam Centraal, Amsterdam Sloterdijk, Den Haag Centraal en Deurne bijgekomen.

Ketens 

Salsa Shop, New York Pizza, Urban Salad doen al mee. Vanaf september zijn ook Julia's en The Döner Company in de app te vinden. De winkels betalen hiervoor een commissie per bestelling: een enquête liet eerder zien dat dertig procent van de treinreizigers aangaf meer te zullen consumeren als hun bestelling op het gewenste moment klaar zou staan. 

Het doel is om uiteindelijk een dekking van 80 procent van de winkels op alle stations te bereiken.