Nieuws

Dunkin' Donuts past concept aan: dit is wat er gaat veranderen

De Amerikaanse keten Dunkin' Donuts gaat de Donuts uit zijn naam dumpen. De zoetekauwen kunnen gerust zijn: de ronde lekkernijen blijven op het menu staan, maar de populaire keten - er gaan vier vestigingen in Nederland open deze maand - wil de nadruk gaan leggen op koffie en andere drankjes.

Dit artikel is eerder verschenen op AD Koken & Eten. Meer culinair nieuws? Kijk dan hier.

© AP

Dit wil je maken: 6 x de lekkerste zoete baksels

De verandering is gepland voor januari. Vanaf dan komt de nieuwe naam in Amerika op servetjes, dozen en reclame-uitingen. De vestigingen in het buitenland volgen snel daarna. Dunkin' Donuts, dat 68 jaar bestaat, heeft wereldwijd meer dan 12.500 filialen in 46 landen. Het logo met het kenmerkende oranje-roze blijft in dezelfde kleur, maar krijgt een andere lettertype. 

In Nederland doet de keten het goed. Deze maand gaan nieuwe vestigingen open in Utrecht, Amstelveen, Roermond en Den Haag. Ook kijken Dunkin' Donuts en de NS naar andere mogelijke vestigingspunten.