Nieuws

Bol.com breidt aanbod uit met drank

Je kunt tegenwoordig vanuit je luie stoel alles thuis laten bezorgen. Ook drank is al een geruime tijd online te koop, maar sinds vandaag kun je daarvoor ook bij de grootste webshop van Nederland, bol.com, terecht.

Op de site zullen partners als Belgian Beer Factory, Gall & Gall en ook Albert Heijn een platform krijgen om hun dranken tentoon te stellen. Via informatiepagina’s over de verschillende dranken en cadeautips worden klanten geïnspireerd in het maken van een keuze.

Bij aflevering van de drank zal gecontroleerd worden of de koper achttien jaar of ouder is, indien dit niet het geval is wordt het pakketjes mee terug genomen.

Lees ook: Cocktail met whisky, spekkoeklikeur, kaneel en citroen 

Te veel verkooppunten

Het nieuws is niet door iedereen met gejuich ontvangen. Zo maakt Wim van Dalen, directeur van het Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP, zich zorgen over het feit dat de beschikbaarheid van alcohol wordt verruimd. “We hebben nu al zo’n 70.000 tot 80.000 fysieke verkooppunten en de onlineverkoop groeit nog steeds. Ik ben ook benieuwd hoe de leeftijdscheck gaat.”

Bol.com geeft aan dat alle partners al veel ervaring hebben in het verkopen en verstrekken van drank. Samen met vervoerders zal ervoor worden gezorgd dat de leeftijdscontrole structureel plaats zal vinden.